Θα φέρουν τα Χριστούγεννα χαρά αλλά και περιττά κιλά;

 

Με τη σωστή ενημέρωση αλλά και αντιμετώπιση, όχι απαραίτητα!

Ζούμε σε έναν πλανήτη, όπου η παχυσαρκία αυξάνεται συνεχώς και μέχρι το 2030, εκτιμάται ότι πάνω από το 50% του πληθυσμού στην Ευρώπη θα είναι παχύσαρκοι1. Στον ενήλικο πληθυσμό της Ελλάδας, το 17,3% του πληθυσμού είναι παχύσαρκοι (18,3% άνδρες – 16,4% γυναίκες), γεγονός που κατατάσσει τη χώρα μας πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης11.

Τί είναι όμως η παχυσαρκία και για ποιο λόγο μας απασχολεί; Πρόκειται για μια πάθηση που προκαλείται από υπερβολική συσσώρευση λίπους στο σώμα. Έχει δυσμενείς επιπτώσεις στη ζωή μας, διότι - οδηγεί σε αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης =προβλημάτων υγείας ακόμα και σε μείωση της διάρκειας της ζωής. Η παχυσαρκία δεν είναι και δεν μπορεί να είναι ή να παρουσιάζεται, ως lifestyle επιλογή.

«Το πάχος μικραίνει τη ζωή», έλεγε ο Ιπποκράτης: όταν κάποιος είναι υπέρβαρος ή παχύσαρκος, αντιμετωπίζει αυξημένο κίνδυνο για ασθένειες, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπέρταση, η αυξημένη χοληστερίνη, η καρδιοπάθεια, το εγκεφαλικό, αρκετές μορφές καρκίνου και περιορισμένη κινητικότητα.


Γιατί παχαίνουμε και πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα περιττά κιλά;


Κάποιες από τις βασικές αιτίες της παχυσαρκίας είναι συνήθως η κληρονομικότητα, διάφοροι ψυχολογικοί;i αλλά και περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως το στρες, η διατροφή και ο μοντέρνος τρόπος ζωής 9-10. Όμως, είναι εντυπωσιακό ότι πολλοί υποτιμάμε το σωματικό μας βάρος, πιστεύοντας ότι είμαστε φυσιολογικοί, ως προς το βάρος μας, ενώ, στην πραγματικότητα, είμαστε υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό να συνεργαστούμε άμεσα με τον γιατρό μας, ώστε αυτός να εκτιμήσει υπεύθυνα την κατάσταση του σωματικού μας βάρους και να αποφασίσει αν και ποια θεραπεία θα χρειαστούμε, για τα τυχόν προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουμε.
Η αντιμετώπιση του άγχους στην καθημερινότητά μας, είναι απαραίτητη, όταν ξεκινάμε την προσπάθεια να χάσουμε κιλά. Επίσης, μαζί με το γιατρό, πρέπει να βρούμε τρόπους να ενεργοποιήσουμε το σώμα μας, μέσω της άσκησης αλλά και μέσω μίας ισορροπημένης και διατηρήσιμης διατροφής. Πρέπει, με τη βοήθεια του ιατρού, να βρούμε μια δίαιτα ή μία νέα διατροφική συνήθεια που θα αγαπήσουμε, και θα καταφέρουμε να τη διατηρήσουμε μακροχρόνια, ώστε να χάσουμε βάρος και να παραμείνουμε στα κιλά που επιθυμούμε.

Αν καταφέρουμε να χάσουμε, έστω και λίγα κιλά, τα οφέλη για την υγεία μας θα είναι μεγάλα! Έχει αποδειχθεί ότι ακόμη και η μέτρια απώλεια βάρους, σε ποσοστό 5% έως 15%, σε υπέρβαρους ή παχύσαρκους ασθενείς, βελτιώνει σημαντικά παράγοντες κινδύνου, όπως η αρτηριακή πίεση, τα τριγλυκερίδια, η HDL χοληστερόλη και το σάκχαρο.

 

10 tips για να απολαύσετε τα Χριστούγεννα χωρίς η ζυγαριά σας να ‘πονέσει’ πολύ!


Αν για τις γιορτές που έρχονται ανησυχείτε ότι η ένδειξη στη ζυγαριά σας θα αυξηθεί κατακόρυφα, το ΜychoiceΜylife σας δίνει μερικά έξυπνα tips12, για να μην υπερβάλετε με τα κιλά σας!

  • Μάθετε το βάρος σας πριν τις γιορτές. Η σωστή ζύγιση είναι πρωινή, χωρίς ρούχα.
  • Μη μένετε νηστικοί όλη μέρα. Αν φάτε μόνο το βράδυ στο γιορτινό τραπέζι, αυτό θα σας οδηγήσει σε υπερβολική κατανάλωση φαγητού.
  • Επιλέξτε υγιεινά φαγητά, όπως άπαχο κρέας, χωρίς την πέτσα, με πολύ σαλάτα και λίγες πατάτες ή άλλο υδατάνθρακα.
  • Τρώτε αργά, διότι χρειάζεστε 20 λεπτά για να καταλάβετε ότι έχετε χορτάσει.
  • Βάλτε μικρές μερίδες στο πιάτο.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ και αναψυκτικών, ειδικά μαζί με φαγητό.
  • Πιείτε πολύ νερό για να μειώσετε την κατακράτηση υγρών από τα αλμυρά τρόφιμα, ανάμεσα στα γεύματα. Το πρωί, μπορείτε να πίνετε ένα ποτήρι ζεστό νερό για να ξεκινήσετε σωστά την ημέρα σας.
  • Για επιδόρπιο φάτε λίγο από όλα, αλλά μία κουταλιά από το καθένα.
  • Περπατήστε για να αυξήσετε τον μεταβολισμό σας.
  • Προετοιμαστείτε ψυχολογικά. Πρέπει να νιώθετε καλά, να μην έχετε άγχος και να μην καταπιέζεστε, κατά την διάρκεια του φαγητού.

Για περισσότερες πληροφορίες και συμβουλές, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www. mychoicemylife.gr και τη σελίδα της εκστρατείας στο Facebook @mychoicemylifegreece.

References

(1) L. Webber, D. Divajeva, T. Marsh et al, ‘The future burden of obesity-related diseases in the 53 WHO European-Region countries and the impact of effective interventions: a modelling study’, BMJ Open (2014) 4(7): http://bmjopen.bmj.com/content/4/7/e004787.full
(9) Genetics of obesity and the prediction of risk for health, Andrew J. Walley, Alexandra I.F. Blakemore and Philippe Froguel, 2006
(10) World Health Organization http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs311/en/
(11) Eurostat https://greece.greekreporter.com/2016/10/21/eurostat-greece-has-the-11th-most-obese-european-citizens/
(12) Vaso Vagiota, Dietitian-Nutritionist, AFFIDEA Euromedica.